1 en 2 december 2013 - Reisverslag uit Nsoatre, Ghana van Christine - WaarBenJij.nu 1 en 2 december 2013 - Reisverslag uit Nsoatre, Ghana van Christine - WaarBenJij.nu

1 en 2 december 2013

Blijf op de hoogte en volg Christine

02 December 2013 | Ghana, Nsoatre

1 december:


Vandaag over een week is mijn laatste dag alweer in Nsoatre / het weeshuis. Wat heb ik hier genoten de afgelopen maanden en wat zal ik de kinderen gaan missen. Vandaag is het zondag en dat betekent voor mij: uitslapen en niet doen tot 1 uur! Op zondag gaan de kinderen naar de kerk maar omdat hier de diensten in het twi gehouden worden ga ik er niet naar toe. Elke week verbaast het me weer hoe ontzettend lang de diensten duren (vandaag tot 2 uur :o). Het verschilt per keer hoelaat het begint meestal tussen 9 en 10, ze beginnen met keiharde muziek en daar word ik dus ook vaak wakker van. Dan lekker ontbijten en zodra de preek of bijbelstudie groepjes beginnen ga ik lekker een filmpje kijken of nog even bijslapen als dat nodig is. Zondag is dus een heeerlijk dagje waarin ik niet veel doe, meestal tussen 12 en 1 is de kerk van de kids uit en die van de volwassenen gaat dan nog even door, echt super handig joh. Maar dan hoor word ik geroepen en ga lekker met de kids leuke dingen doen, knutselen, kletsen of een filmpje kijken. Vanmiddag gaan we voor de laatste keer een home-alone marathon houden, deel 1 t/m 3 gaan we kijken. Gisteravond heb ik trouwens een heel leuk huisdiertje gevonden boven m’n bed, een giga spin. Inmiddels loopt die niet meer boven m’n bed maar ligt die zonder poten in de prullenbak, gelukkig maar!

2 december:


En daar zit ik weer een stukje te schrijven onder een ventilator die over uren maakt, een airco die veelste koud staat en ik die het nog steeds veel ste warm heeft. Ik zie nu al op tegen de overgang naar de kou, brrrr! Verder moet ik hier de laatste dingen doen voor m´n stage, langzaam aan m´n tas inpakken (het weekend komt Wendy langs dus dan wordt het ook wat lastiger) en zo langzaam aan wordt de koelkast steeds leger en leger en leger, gelukkig maar want deze was echt overvol!


Vandaag niet heel veel bijzonders gedaan, ben nu bezig met de dingen voor m’n stage aan het afronden en de laatste informatie aan het verzamelen voor de dossiers. Vanmiddag een rustig middagje gehad met de kids, lekker geklets, gezeten en thee gedronken (hier zijn ze gek op!). Omdat dit (helaas) mijn laatste weekje alweer is in het weeshuis ben ik al een klein beetje begonnen met spullen uitzoeken etc. M’n kleding is uitgezocht en een hele stapel die hier blijft voor de meiden. Dit heb ik ze vanmiddag gegeven en ze hebben zich allemaal omgekleed en de rest van de dag liepen er opeens 6 Christine’s rond ipv 1.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Nsoatre

Ghana 2013

www.kinderhulpghana.nl

Recente Reisverslagen:

18 December 2013

15 - 18 december 2013

15 December 2013

12 - 15 december 2013

12 December 2013

9 - 12 december 2013

07 December 2013

5 - 7 december 2013

05 December 2013

5 december 2013
Christine

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 27512

Voorgaande reizen:

27 Juni 2017 - 06 Augustus 2017

Chili

27 Augustus 2013 - 18 December 2013

Ghana 2013

01 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Ghana...

Landen bezocht: