De eerste voorbereidingen - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Christine - WaarBenJij.nu De eerste voorbereidingen - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Christine - WaarBenJij.nu

De eerste voorbereidingen

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

09 April 2017 | Nederland, Enschede

Hey jij, ja jij!

Een tijdje terug heb ik een vliegticket geboekt en kreeg ik gelijk de vraag: ‘Ga je weer bloggen?’, ‘Uuuuuh, ja?’. Nou bij deze!

Ik heb dus een vliegticket geboekt naar…CHILI!! Woehoeee, spanneeend! Waarom Chili? Waarom ga je alleen? Waarom? Waarom? Waarom?

Nou…Ik zal jullie proberen een aantal antwoorden te geven. Een vriendin van mij, Ruth, woont al een aantal jaar in Chili en is afgelopen zomer definitief geëmigreerd (aaawh :( ). Sinds het moment dat ze er woont ben ik al jaloers op alle verhalen en mooie foto’s die ik zie en wil ik haar heel graag opzoeken. Dit jaar is het eindelijk zo ver, IK GA NAAR CHILI!

De eerste voorbereidingen zijn getroffen, ik heb een backpack, de juiste kleding en een boek over het prachtige land met alle tips en tops. De juiste kleding vinden was een makkie…In Nederland zijn alle winterkleding momenteel in de uitverkoop en dat komt goed uit. Wanneer ik in Chili ben vriest het namelijk daar, maar dat terzijde. Gelukkig heb ik de meeste spullen al, alleen nog goede, waterdichte wandelschoenen en m’n lijstje met aankopen is bijna voltooid.

Wat ga ik in Chili doen? Geen idee! Ik weet dat ik vlieg naar Santiago en daar kort verblijf om vervolgens door te trekken naar het zuiden, Punta Arenas, waar Ruth woont. In Santiago zal ik een paar dagen in een hostel verblijven in de hoop andere reizigers te treffen die ook richting het zuiden gaan. Begin juli zal ik richting het zuiden reizen om via de hotspost in Chili bij Ruth aan te komen.

Wanneer ik bij Ruth ben zal ik er een paar weken blijven en zien waar zij woont, wat zij doet en bekijken hoe haar leven is in Chili. Vervolgens zal ik eind juli weer richting het noorden gaan om 4 augustus via New York terug te vliegen. En ja…Ik ben ook nog een dag in New York deze zomer! Dus heb je nog tips wat ik in 12 uur zeker moet zien/doen daar? Let me know!

Dit is ongeveer alles wat ik jullie momenteel kan vertellen over de komende gave trip die me te wachten staat. 27 juni vlieg ik en 4 augustus vlieg ik weer terug! Ik heb er onwijs veel zin in en zal me de komende drie maanden meer verdiepen in dit toffe avontuur. Zodra ik meer weet zal ik jullie via een blog op de hoogte houden!

Mocht je op de hoogte gehouden willen worden van mijn blogs? Vul dan je mailadres in en dan kom je op de mailinglist. Je krijgt dan een mailtje wanneer ik een nieuwe blog plaats!

  • 09 April 2017 - 09:21

    Tante Fia:

    Christine, wat leuk voor je dat je weer op reis gaat. Zo te lezen geniet je nu al tijdens de voorbereidingen. Laat staan straks! Veel plezier met alles.
    Groeten uit Capelle (ook van ome Gerrit).

  • 10 April 2017 - 11:19

    Oma:

    Wij hopen je eerst hier nog te ontmoeten. Sterkte met de voorbereiding.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Enschede

Chili

Op bezoek bij Ruth!

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2017

De tour 2.0

30 Juli 2017

De tour 1.0

26 Juli 2017

Bolivia

22 Juli 2017

De laatste dagen in Chili

22 Juli 2017

De laatste dagen in Chili
Christine

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 27492

Voorgaande reizen:

27 Juni 2017 - 06 Augustus 2017

Chili

27 Augustus 2013 - 18 December 2013

Ghana 2013

01 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Ghana...

Landen bezocht: