9 - 12 december 2013 - Reisverslag uit Nsoatre, Ghana van Christine - WaarBenJij.nu 9 - 12 december 2013 - Reisverslag uit Nsoatre, Ghana van Christine - WaarBenJij.nu

9 - 12 december 2013

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

12 December 2013 | Ghana, Nsoatre

9 december:


Vanochtend vroeg vertrokken, kwart voor 5 m’n bed uit en half 6 weg op naar Sunyani om daar de VIP-bus te pakken naar Accra. Ik moest natuurlijk nog heel veel doen gisteravond en lag veeelste laat in bed (lees 12 uur), wat opzich niet erg was want daardoor heb ik de helft van de busrit gemist. Om half 7 uiteindelijk vanuit Sunyani vertrooken en om 1 uur kwamen we aan in Accra, echt een super snelle rit! Meestal doe je er tussen de 7 en 8 uur over nu maar 6,5 uur. Maar het langste moest nog komen..


1 uur was ik al in Accra maar pas om 4 uur bij Big Milly’s. Toen ik hier aan kwam dacht ik mmm, oke ik had het groter verwacht (beetje te vaak in Anomabo geweest denk ik). Maar nu denk ik: het is echt super hier, heel klein iedereen let op je maar niet op een vervelende manier. Iedereen is aardig en maakt een praatje met je en er zijn een stel blanken, helaas geen Nederlanders, maar opzich maakt dat niet uit.


De sfeer hier is zóo ontzettend anders dan in Nsoatre en omgeving, heel relaxt en vriendelijk. Ik word niet steeds na geroepen met bronie (blanke) maar gewoon bij m’n naam genoemt, heeerlijk want dat gebronie was ik best wel zat.. ;) En wat is het hier heeerlijk rustig, geen kerk in de buurt en de zee op de achtergrond. Morgen maar eens een duikje nemen maar nu nog even genieten van een filmpje!


10 december:


Vandaag kreeg ik de vraag of ik bij de 3 blanken hoorde die tegelijk met mij aankwamen, ik zei dat dat niet zo was en sinds dien is het vreselijk hier. Ik werd niet meer met rust gelaten, bv. als ik aan het eten was zat er steeds iemand, tot het irritante af, bij me aan tafel etc. Dus ik heb besloten morgen weg te gaan, gelukkig! Daarbij had ik een ‘low-budget-kamer’ want ik dacht lig lekker hele dagen aan de zee dus slaap er alleen maar. Maar bij een een low-budget-kamer hoort een gedeelde wc en douche, nou prima. Maar ze verstaan hier onder een gedeelde douche een emmer met water die je kan gebruiken om je te wassen, vreselijk!! En aan de zee liggen betekent dat je niets mee kan nemen naar het strand omdat het dan gejat wordt en als je het toch doet je steeds je spullen in de gaten moet houden, best wel irritant en ben blij dat ik morgen opgehaald wordt.


11 december:


Vanochtend opgehaald, gelukkig, weg van hier. Ik denk als je niet alleen bent dat het best kan zijn maar als je alleen bent ga hier absoluut NIET heen!! Vandaag dus op zoek naar iets anders, na een hele speurtocht niets gevonden en heb ik besloten om een nachtje in Tema te slapen. Hier ben ik al eerder geweest en het is hier prima. Avonds nog even lekker in een gezellig restaurantje gegeten, die vol gehangen is met kerstlichtjes om alvast in de stemming te komen ;). En in het hotel een fatsoenlijke douche en daarna snel slapen!


12 december:


Vandaag op tijd opgehaald door Gideon, de chauffeur van m’n opa en oma die in Tema woont, en op naar Accra. Nog even wat rond gekeken maar echt niets gevonden, naja de dingen die ik vond waren vol of véélste duur. Ik heb The Rising Phoenix gebelt en gelukkig was mijn kamer vrij gekomen vanaf vandaag en kon ik hier een paar dagen eerder terecht. Het is hier heel anders dan Big Milly’s, gelukkig maar! Het is niet zo luxe maar je hebt alles wat je nodig moet hebben, de meeste mensen blijven hier een paar dagen om Accra te zien of 1 nachtje om op door reis te gaan.


Het ligt aan de zee, je kan de zee in maar niet aan het strand liggen, naja niet als het vloed is, dan komt de zee namelijk tot aan de rotsen. Als je binnenkomt ziet het er een beetje uit alsof er niemand komt terwijl het wel helemaal vol zit. Je hebt een restaurant en een stuk waar je lekker kan zitten met een prachtig uitzicht op zee. Als je doorloopt heb je de receptie, die gewoon buiten is en ook de bar is, typisch Ghana! en achter de receptie heb je een gangetje waar je door loopt en kom je bij de kamers, hier kan je alleen terecht als je er slaapt, iemand van de receptie/bar of wat dan ook kan de deur van binnen alleen openen, dus dat is wel een fijn idee! Het personeel hier is trouwens beter dan in Big Milly’s, ze maken wel een praatje met je maar laten je verder met rust, heerlijk en nu maar hopen dat het morgen en de rest van de tijd ook nog zo is ;).


Ik heb een 2-persoonkamer omdat die goedkoop was en niet zo klein als het 1-persoonshok, maar onder een 2-persoonkamer verstaan ze hier: 2 stappelbedden en 2 matrassen en 1 tafeltje. Opzich allemaal best, ik kan hier lekker slapen met de golven op de achtergrond en voor de rest ga ik toch hele dagen Accra in. Vandaag ben ik al een rondje gelopen in de buurt van het hotel en wat mooie dingen tegengekomen die ik zeker nog een keer ga bekijken als ik wat meer tijd heb en niet hoef te denken, als ik maar voor half 6 weer terug ben.


In Ghana is het niet verstandig om over straat te gaan als het donker is, dat is het vanaf 6 uur. En al helemaal niet in Accra, alhoewel het in het centrum van Accra wel kan. Dus vandaar dat ik weer op tijd terug wilde zijn. In dit hotel zitten alleen maar blanken en 1 Ghanees gezinnetje. Dit gezinnetje vind ik niet zo leuk want ze zijn steeds dronken en hebben kindjes van 1 á 2 jaar. Maar de blanken zijn super, lekker mee gekletst. 4 blanken (reizen samen) dit is hun eerste dag in Ghana en ze blijven een week en wilden van mij weten wat ze moesten doen, leukleuk! Verder nog wat ‘losse’ mensen die ik ook al even heb gesproken en er moeten hier 2 Nederlandse meiden zijn van mijn leeftijd, deze heb ik nog niet ontmoet, wie weet morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Nsoatre

Ghana 2013

www.kinderhulpghana.nl

Recente Reisverslagen:

18 December 2013

15 - 18 december 2013

15 December 2013

12 - 15 december 2013

12 December 2013

9 - 12 december 2013

07 December 2013

5 - 7 december 2013

05 December 2013

5 december 2013
Christine

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 27523

Voorgaande reizen:

27 Juni 2017 - 06 Augustus 2017

Chili

27 Augustus 2013 - 18 December 2013

Ghana 2013

01 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Ghana...

Landen bezocht: