5 - 7 december 2013 - Reisverslag uit Nsoatre, Ghana van Christine - WaarBenJij.nu 5 - 7 december 2013 - Reisverslag uit Nsoatre, Ghana van Christine - WaarBenJij.nu

5 - 7 december 2013

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

07 December 2013 | Ghana, Nsoatre

5 december:


Wauw, de eerste keer dat op een ochtend de kerk STIL is, heeeerlijk dus lekker uit kunnen slapen tot 10 uur. Vandaag voor de laatste keer naar de markt, heel raar idee, alles wat ik hier nog doe is de laatste keer. De laatste keer markt, laatste keer filmavond, laatste keer dit en dat. Aan de ene kant heerlijk dat ik maandag (om half ZES ochtends) weg ga naar het STRAND maar aan de andere kant zooo jammer dat ik hier niet meer kan zijn bij deze super leuke kinderen (en werknemers). Wendy is hier het weekend en vandaag een heerlijk rustig dagje gehad met de kids, filmpjes gekeken, geklets en niets gedaan, heerlijk!


6 december:


Pffff….Nu snap ik wel waarom de kerk gisterochend zo stil was. Volgens mij doen ze een wedstrijdje met de kerken wie er de langste dienst kan houden ofzo. Er was van gisteravond een uur of 10 / 11 tot vanochtend VIJF UUR onwijs veel kabaal. Soms was het tussen door 10 minuten stil, lag je bijna te slapen begonnen ze weer, aaaaaah! Dus vanacht maar een paar uurtjes geslapen want om half 8 waren de kids helemaal wakker en begonnen op de deur te kloppen en rond het huis te spelen.


Maar nog een paar dagen en dan ben ik van die kerk af, helaas ook van deze geweldige kids! Wel raar hoor dat ik over een paar dagen al aan het strand zit… wat kunnen 4 maanden hard gaan, ik weet nog wel de dag dat ik aan kwam. Allemaal verlegen kinderen en een paar die me nog herkende en heel blij waren. En nu, nu moet ik ze gaan missen (en zij mij ;)). En alles wat ik nu doe, doe ik voor het laatst ook zo’n apart idee. Vandaag ben ik voor de laatste keer naar de markt geweest, heb ik voor de laatste keer boodschappen gedaan. En hebben we voor de laatste keer film gekeken, naja films (3). Dit vonden ze heerlijk…


De kinderen waren trouwens vandaag de hele dag vrij, wel leuk om het laatste weekend een hele dag meer te hebben met de kids. Vandaag is het farmers day en dat is een nationale feestdag ofzo en iedereen is dan vrij, naja de scholen de rest gaat gewoon door.


7 december:


YESSS, vandaag geen kerk die tot 5 uur doorgaat. Ik zei tegen Wendy zul je zien dat ze nu om 5 uur beginnen, iets te hard gezegd want ze begonnen iets na 5 uur herrie te maken in de kerk maar gelukkig was het dit keer maar voor korte duur!!!! Vandaag hebben we lekker rustig aan gedaan en lekker met de kids gekleurd. Sommigen hebben dingen na getekend en anderen hebben dat weer ingekleurd. Gewoon een rustig en gezellig middagje dus! Owja, vandaag afscheid genomen van Juliët, zij is op zondag vrij, mm het komt zo wel dichtbij hoor..


8 december:


Vandaag is het dan zo ver, m’n állerlaatste dagje bij de kids. Echt heel jammer maar ik heb wel weer zin om naar huis te gaan maar eerst nog lekker 6 dagen ZON, ZEE, STRAND, 40 GRADEN EN GENIETEN en daarna nog 3 daagjes naar Accra. Hier heb ik ook zeker heel veel zin in. Ik had allemaal kado’tjes nog liggen wat ik aan ze wilde geven maar bedacht me dat het veel leuker is om het ze door middel van een spel te geven. Dus vanmiddag hebben we BINGO gespeeld.


Echt super leuk, aan het begin was het even wennen en even afwachten of ze het door krijgen. Maar na 2 nummertjes snapten ze het en toen de eerste bingo had werden ze fanatiek omdat toen pas echt tot ze door drong dat ze wat konden winnen. Na heel wat rondes had bijna iedereen prijs en tussen door natuurlijk nog even wat gegeten (naja gesnoept) en gedronken.


En na 4 kaarten (16 rondes) zijn we gestopt en hebben we de rest van de prijsjes verloot. Een hele leuke en drukke middag! (mocht je hier heen gaan, dit vinden de kids echt súuuuper leuk, dus een aanrader;)) Vanavond ging ik even bij de meiden om het hoekje kijken, en wat denk je, ze hebben ze bingo gemaakt en zijn het gaan spelen, hoe leuk is dat!!


En hierna was het dan toch echt tijd voor de allerlaatste bijbelstudie, de allerlaatste liedjes, het allerlaatste potje uno (wat ik trouwens vanavond nog heel veel gespeeld heb). En na dit alles nog even nagezeten en toen was het dan toch echt tijd om afscheid te nemen. Ik ga morgen ochtend om half 6 weg dus zal ik ze dan niet meer zien. De kinderen denken dat ik morgen ochtend weg ga maar ik heb ze heel vaak uitgelegd dat dit echt niet zo is dat ik vanacht weg ga en ze me niet meer zullen zien.


Na dit 30 keer uitgelegt te hebben begon het dan toch door te dringen. En heb ik afscheid genomen van de kids, het viel me reuze mee, ik dacht dat ik het heel moeilijk zou vinden. Tuurlijk is het heel jammer dat ik ze niet meer zie maar ik heb denk ik te veel zin om naar huis (én het strand te gaan). De kids naar bed en ik de laatste dingen inpakken en schoon maken, nu ben ik deze blog aan het typen en is het al weer veelste laat want morgen moet ik weer vroeg op. Dat wordt een lange rit (+- 10 uur), ben benieuwd hoe het is aan het strand want dit beach resort is nieuw voor me. Ik heb hier heel veel goede dingen overgehoord dus ik ben benieuwd, ik heb er in idg zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Nsoatre

Ghana 2013

www.kinderhulpghana.nl

Recente Reisverslagen:

18 December 2013

15 - 18 december 2013

15 December 2013

12 - 15 december 2013

12 December 2013

9 - 12 december 2013

07 December 2013

5 - 7 december 2013

05 December 2013

5 december 2013
Christine

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 27530

Voorgaande reizen:

27 Juni 2017 - 06 Augustus 2017

Chili

27 Augustus 2013 - 18 December 2013

Ghana 2013

01 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Ghana...

Landen bezocht: