Kliniek.... - Reisverslag uit Nsoatre, Ghana van Christine - WaarBenJij.nu Kliniek.... - Reisverslag uit Nsoatre, Ghana van Christine - WaarBenJij.nu

Kliniek....

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

20 Juli 2011 | Ghana, Nsoatre

Zondag op maandag nacht was een ramp!! Om 1 uur ’s nachts begon het te regenen, het ging zoooo hard!! Ik heb gewoon niet kunnen slapen!! Die ochtend ging ik naar buiten kijken, het regenen was nog niet gestopt. Het water stond echt hoog. En in de dorpjes stroomde het water er als een rivier door heen!!!! Echt sneu! Ook ging niemand naar de scholen, daycare of naar het werk. Uiteindelijk stopte het met regenen om een uur of 3 middags. We zouden deze dag naar Aduonya (Adoenja) gaan. Maar omdat Aduonya moeilijk te bereiken is en het zooo hard heeft geregend konden we er niet heen gaan. Met een beetje geluk kunnen we er morgen of overmorgen heen. Anders gaat het helaas niet door!! Het is erg jammer dat we hier niet heen kunnen omdat Aduonya het armste dorpje hier in de omgeving is, ze hebben hier echt niets. We wouden er kleding uit gaan delen dus erg jammer dat we er niet heen konden gaan!!

Nou de laatste tijd zijn we erg druk geweest. We hebben klinieken bezocht, spullen afgegeven. Gisteren hebben we de kliniek hier in Nsoatre bezocht, hier hebben we ook kleertjes uitgedeeld. Er waren baby’tjes bij van 3 á 4 dagen, echt heeeel schattig!! Maar het leukste was dat er een vrouw die dag zou bevallen. Wij met haar praten en we mochten haar helpen met de bevalling. Omdat het nog wel even kon duren gingen we terug naar huis, ze zouden ons bellen als we moesten komen. Om half 11 ochtends gingen we terug en precies 12 uur later werden we gebeld. Heeel snel fietsen we naar de kliniek maar toen we er aankwamen was de baby net 1 minuut geboren. Helaas we waren te laat voor de bevalling. We hebben het baby’tje nog wel gezien, ech een schatje!! Het is een jochie, echt een heel mooi kindje! We hebben de moeder 2 dekentjes gegeven en wat kleertjes, sokjes en speeltjes. Het was haar eerste kind dus ze had nog geen kleertjes enzo. Ze was erg blij met ons. Als het goed is komt ze vrijdag nog even langs!! :)
Er zou die nacht nog een vrouw komen en ze verwachten dat ze vanochtend zou bevallen. Wij na het ontbijt erheen was de vrouw nog niet in de kliniek dus vandaag komt ze, als het goed is. Nu kunnen we elk moment gebeld worden om naar de kliniek te gaan. Dit keer worden we 30 tot 60 minuten van te voren gebeld. (als het goed is). Ik hoop dat we snel gebeld worden en we erbij kunnen zijn!!

• 20 Juli 2011 - 17:42

Elena:

Wat vervelend dat jullie niet naar Aduonya konden gaan. Ik kan heel goed lezen dat je daar heel veel meemaakt. Ik hoop en bid dat jullie op een andere dag naar dat dorp kunnen gaan.
    Groetjes,

• 20 Juli 2011 - 22:11

Eveline:

super joh...ik hoop mee voor jullie!! ;-)

• 24 Juli 2011 - 14:22

Marjon:

Je moet gewoon kraamverzorgster worden! ;)