Motorrit & kleding uitdelen..... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Christine - WaarBenJij.nu Motorrit & kleding uitdelen..... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Christine - WaarBenJij.nu

Motorrit & kleding uitdelen.....

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

25 Juli 2011 | Ghana, Accra

En toen waren er weer een paar dagen voorbij…..Een paar hele drukke dagen!
Woensdag is Solo met de motor gaan kijken of we donderdags naar Aduonya konden. Hij kwam terug en zei dat het wel kon. Wij dus alle dozen met kleren opnieuw goed uitzoeken. ’s Nachts begon het weer ontzettend hard te regenen van 1 tot 7, dus we dachten neeeeeeee nu kunnen we er alsnog niet heen. Solo wou graag gaan kijken of het te bereiken was. Dus ik ging met hem mee op de motor, we hadden sjaals en dekens meegenomen om idg iets te kunnen uitdelen!! Dus wij erheen, en de weg was zooo slecht! Sommige stukken moesten we lopen of we gleden weg, dus met veel moeite zijn we er gekomen, hebben we spullen uitgedeeld en zijn we bij de school en de pas gebouwde kliniek gekeken. De mensen waren erg dankbaar met de spullen! Echt tof, maar helaas konden we die middag er niet met de auto heen. Dus die middag hebben we vrouwen met baby’s uitgenodigd te komen, zij hebben allemaal een paar kleertje gekregen. Het was jammer want deze mensen waren véél minder dankbaar dan in Aduonya. Maar er zaten we mensen bij die heel blij waren hoor!

De volgende dag bleek dat we toch nog wel erg veel kleren over hadden, dus we hadden 2 gezinnen uitgenodigd om te komen! Dus om half 3 kwamen ze eraan….Maar niet met zen 2en maar met ontzettend veel mensen. Wij beginnen met uitdelen terwijl de mensen bleven komen. Het was op een gegeven moment zo druk dat we de poorten op slot hebben moeten doen. Toen we klaar waren wouden we kijken hoeveel mensen er stonden te wachten, wat bleek, staan er 100 man voor de poorten te dringen!! ;o

We zouden nog gebeld worden als de baby geboren zou worden, helaas de vrouw die moest bevallen is die hele week niet in de kliniek geweest!! Ik ben nog wel even naar de kliniek geweest om afscheid te nemen. Ze vonden het jammer dat we zo snel weg gingen en zagen er naar uit dat ik terug zou komen…Leukheid….(a)

Oja, we hebben nog spullen nodig voor in de kliniek…..Heeft iemand:
- 2 bloedrukmeters
- Luiers
- Kraampakketten
- 2 ehbo-dozen
Liever niet op baterijen werkende apparaten en het liefst op zonnenenergie (a) Deze spullen hebben ze nodig in de klinieken in Kwabenakuma en in Nsoatre….

Zaterdag zijn we weg gegaan uit het weeshuis, erg jammer! Nu zitten we in Anomabo Beach, erg leuk! Het weer is hier lekker, de zon schijntttt!! Alleen ben ik wel verbrand, beetje jammer! Nu nog een paar dagen genieten en dan gaan we alweer naar Nederland!