De eerste dagen in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Christine - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Santiago - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Christine - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Santiago

Door: Christine

Blijf op de hoogte en volg Christine

02 Juli 2017 | Chili, Santiago de Chile

Na een lange reis kwam ik aan in het hostel om 10 am. Na een douche heb ik een heelijke sideseeing tour door Santiago gemaakt, all by myself. Dat resulteerde dat ik in wijken kwam waar ik niet per se hoefde te komen. Daar waar zwervers de bankjes bezet houden en er een tent van maken om een poging tot slapen te doen en politie een vast onderdeel van de straten is. Naast deze wijken vind je in Santiago om de zo veel meter een park. Laat het nou net de zon volop schijnen en ik behoefte hebben aan een break, even een pauze moment in een van de heerlijke parken.

Na een paar uur was mijn lichaam toch echt toe aan wat slaap, maar na niet heel veel tijd werd ik wakker geschreeuwd omdat Chili een belangrijke voetbalwedstrijd heeft gewonnen. Toen kwam het moment dat we gingen eten, en ja dat is hier om 21.00, en ja dat is inclusief free wine!

Na een lange goede nachtrust waarin ik veel energie heb gekregen, moest ik deze weer kwijten besloot ik 7 kilometer te gaan hardlopen in een park. Dit is wel een stuk pittiger dan in Nederland oor de slechte ondergrond en vervelende hardlooplucht, but I did it!

Gezien mijn eigen tour gisteren leuk was maar ik niet heb gezien wat ik wilde zien heb ik besloten een officiële stadstour te doen langs the highlights of Santiago. Deze tour was heel tof en heb ik veel leuke mensen ontmoet, veel mooie gebouwen gezien en ben ik aparte dingen te weten gekomen. Tijdens de tour werd het spel ‘is it legal or not’, zo werd er een stelling ingegooid en moesten wij te raden of het legal was of niet. Wist je bijvoorbeeld dat het in Chili illegaal is om cannabis in je bezit te hebben, te verkopen, maar het is wel legaal om het te roken..

Na een volle en gezellige dag met onder andere m’n hostelreisgenoten werd het tijd om over dag 3 te gaan dromen.

….De volgende dag…Een dag dat alles anders liep dan gepland, met de nadruk op ‘anders liep’. Samen met 2 meiden ben ik Santiago in geweest, hebben we een stadwandeling gemaakt en door een prachtig park op een heuvel gelopen. Na een lunch op het grasveld voor het paleis gingen we door, maar toen liep ik anders. Iets is er helaas gebeurd waardoor mijn voet enorm veel pijn ging doen. Na een toch van een te lange tijd kwamen we bij de kabelbaan aan waar we mee naar boven wilden om van de zonsondergang te genieten, maar helaas was deze dicht.

Na een ontspannen tijd ben ik met al mijn zooi op weg gegaan naar het vliegveld om daar een nieuwe ervaring op te doen, slapen op het vliegveld! Na een interessante nacht vloog ik door naar Punta Arenas om daar door Ruth opgehaald te worden. Hoe het verder gaat zal te lezen zijn in de volgende blog…

Mocht je nou wat vaker korte updates en foto’s willen dan kun je kijken op mijn Facebookpagina: https://www.facebook.com/groups/779715858863633/?source=create_flow.

Ik lees trouwens alle reacties, heel leuk om te lezen! Als ik reageer dan krijgen jullie er geen melding van, vandaar dat ik niet reageer er op. Ik lees ze wel allemaal, leuk!

  • 03 Juli 2017 - 09:36

    Alita:

    echt superleuk dat je een blog bijhoudt! Blijf genieten, hopelijk gaat het beter met je voet! :)

  • 03 Juli 2017 - 10:44

    Oma:

    Hoi Chris,wat is er nu met je voet, gaat het weer
    beter? Veel succes verder. Geniet ervan

  • 09 Juli 2017 - 15:56

    Rianca:

    Hee Christine!

    Leuk om te lezen dat je al zo veel hebt ondernomen daar! Even rondje hardlopen, waarom ook niet? ;)
    Hoop dat je al veel gave dingen hebt gezien, ondanks de gesloten kabelbaan!

    Groetjes, Rianca

  • 09 Juli 2017 - 15:56

    Rianca:

    Hee Christine!

    Leuk om te lezen dat je al zo veel hebt ondernomen daar! Even rondje hardlopen, waarom ook niet? ;)
    Hoop dat je al veel gave dingen hebt gezien, ondanks de gesloten kabelbaan!

    Groetjes, Rianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Chili

Op bezoek bij Ruth!

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2017

De tour 2.0

30 Juli 2017

De tour 1.0

26 Juli 2017

Bolivia

22 Juli 2017

De laatste dagen in Chili

22 Juli 2017

De laatste dagen in Chili
Christine

Actief sinds 07 Okt. 2010
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 27522

Voorgaande reizen:

27 Juni 2017 - 06 Augustus 2017

Chili

27 Augustus 2013 - 18 December 2013

Ghana 2013

01 Juli 2011 - 29 Juli 2011

Ghana...

Landen bezocht: