In Ghana. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Christine - WaarBenJij.nu In Ghana. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Christine - WaarBenJij.nu

In Ghana.

Door: christinee

Blijf op de hoogte en volg Christine

04 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

1 juli: Jaja, nu is het dan zo ver…. M’n 1e blog vanuit Ghana. Na 2 lange reizen zijn we er dan eindelijk… De 1e reis was met het vliegtuig, die was heeeerlijk want we werden van comfort class naar de business class gedaan omdat de comfort class waarschijnlijk te vol zat. Dat vonden we natuurlijk helemaal niet erg! Mean, wat is die business class luxe!!! Je kon je stoel helemaal plat leggen en diegene achter je had er nog geen last van. Er zat een massage in de stoel! Je kreeg een voor, hoofd en nagerecht en allemaal dingen tussen door! Oftewel GENIETEEEN!! (a)
Toen kwamen we om 8 uur avonds aan, en het was natuurlijk al donker (6u wordt het hier al donker!!). We hebben heel lang op onze koffers moeten wachten, dat was wel beetje jammer. Maar toen we ze eindelijk hadden gingen we naar een hotelletje in de buurt. Best wel heel goed hotel voor Ghana. 2 juli: Lekker geslapen, lekker ontbijtje. En toen zaten we om 9 uur in de auto…En dat was de 2e reis..Die was wat minder fijn want we kwamen pas om half 5 middags aan!! Pffff…De koffers pasten niet allemaal op de auto dus die werden op het dak gedaan. Onder weg hebben we erg veel begravenissen gezien. Het is hier zelfs zo dat je de jurk die je op de ene begravenis aan doet niet op een andere aan mag. En ze hebben hier al zo weinig geld…..
Onder weg hebben we nog het één en ander gekocht langs de straat…Best makkelijk hoor! Ze hebben hier iets daar moet je op kauwen en dan komt er suiker uit, zoooooo lekker!!!!! Aan het begin van de autorit kijk je je ogen uit! Zooo veel dat je ziet en zoo ontzettend mooi!! Maar na 1 á 2 uurtjes begin je gaar te worden…
Maar toen we er eenmaal waren kwamen de kindjes van het weeshuis naar ons toe en begroeten ons. Wat een schatjes zeg!! Daarna hebben we heeeerlijk gegeten!! Rijst met kip, en het was lekkerrrr!! Ook al ben ik geen rijst gek, dit was écht lekker!! (a)
Na het eten heb ik de jongens van het weeshuis leren schaken. Ze hadden het erg snel door en vinden het geweldig…Echt leuk om te zien!! Voordat ze gingen slapen hebben we nog wat liedjes gezongen…En ja het waren NEDERLANDSE liedjes…En ze kennen ze vaak nog beter dan ik…:$
3 juli: Pffff…..We zitten hier naast een best wel hele grote kerk. En om 7 uur begonnen ze al met zingen. En natuurlijk werd ik er wakker van! De rest slaapt er serieus gewoon doorheen….En een kabaal dat het maakt maargoed….Ik weet niet wat me vandaag te wachten staat want vandaag komen de kinderen van de dagopvang niet. Vanaf morgen gaan we er helpen. Voor diegene die nog niet precies weten wat ik hier doe, check www.kinderhulpghana.nl. Ik help hier in een weeshuis en een dagopvang!
Nou, dit waren men 1e paar dagen….O ja, het is hier ’s nachts even warm als in Nederland overdag….Dus pffffffff :p

• 04 Juli 2011 - 17:24

Patrick&Annabeth:

He Christine, fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en het naar je zin hebt! We kijken uit naar al je verhalen en belevenissen daar.
    Geniet ervan, Gods zegen!
    Groetjes van ons.

• 04 Juli 2011 - 19:12

Eveline:

Leuk om te lezen Chris...jij zult je wel vermaken daaro..vindt Marthe het ook leuk??

• 04 Juli 2011 - 19:44

Rachèl:

leuk dat je zo'n blog hebt!
    ik weet, beetje late reactie enzo want wist het al wel een tijdje,
    maar dan weet ik nog een beetje wat je allemaal uitspookt daar in ghana, haha.
    veel plezier daar!!!!

• 05 Juli 2011 - 05:04

Raf:

wow wat een ervaringen hey!

• 05 Juli 2011 - 09:29

Carlijnn:

Hoi Chris,
    Onzettend leuk wat je daar allemaal doet!
    Ik wens je nog veel plezier in Ghana en heb al zin om het volgende reisverslag te lezen ;D