3 - 6 juli - Reisverslag uit Nsoatre, Ghana van Christine - WaarBenJij.nu 3 - 6 juli - Reisverslag uit Nsoatre, Ghana van Christine - WaarBenJij.nu

3 - 6 juli

Door: christinee

Blijf op de hoogte en volg Christine

07 Juli 2011 | Ghana, Nsoatre

3 juli: Nou wat me zondag nog meer te wachten stond was niet veel. We hebben een rustig dagje gehad. Uiteindelijk waren ze om een uur of 2 á 3 stil in de kerk. Daarna zijn we naar de kinderen uit het weeshuis gegaan en hebben even met ze gespeeld. Op een gegeven moment kwam er een moeder met een heel lief kindje naar ons toe! Daar is even mee gepraat enzo en ik heb toen het kindje een knuffeltje gegeven. Het was een heel klein jochie. Echt heel lief! Verder hebben we zondag niet zo heel veel gedaan.
4 juli: Vandaag was de eerste dag dat de kinderen van de dagopvang er waren. Om 7 uur ochtends komen ze hier en krijgen ze eerst te eten. Daarna gaan ze naar hun eigen klas en krijgen daar les in bijvoorbeeld engels en rekenen. De jongste kinderen gaan naar hun eigen lokaaltje en gaan daar spelen en slapen. Toen Marthe (m’n nichtje) en ik langs de lokalen gingen waren ze gelijk stil en keken ze naar ons. Bij de oudere klassen gingen ze allemaal heel netjes staan. Maar bij de jongsten (peutertjes) stonden ze raar te kijken en wouden ons aan raken en riepen broenie broenie (blanke). Op een gegeven moment liepen we weer even naar ons huis toe en kwamen een meisje tegen die alleen een onderbroekje en een shirtje aan hadden dus wij dachten wat is dit. Dus in ons huis hebben we gezocht naar een rokje of broekje voor het meisje. Dus wij dat meisje opzoeken en toen we haar gevonden hadden zat ze ergens helemaal alleen in een klaslokaal echt heel sneu. Dus wij gaven het broekje en toen mocht ze opeens weer met de andere kinderen spelen. Wat er nou uiteindelijk mee was weten we niet maar het was wel een beetje raar.
Vandaag zijn we ook nog even het dorpje in geweest. Mean, wat een armoede!! Allemaal mensen die écht in krotten wonen. Gisteren heeft het héél erg gewaaid, geonweerd en geregend. Dus al die huisje zijn half kapot. Echt sneu! Toen we terug liepen kwamen we langs een school met kleine(re) kinderen. We liepen naar ons huis toe en al die kinderen achter ons aan en natuurlijk aanraken en kijken of ze er zelf niet wit van werden (echt grappig). Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat er zó veel mensen (kinderen) achter me aan liepen….hiihi..
Na het eten hebben we met de kinderen van het weeshuis nog heerlijk gedanst. Ze hebben gedanst op de macarena en op waka waka. Ze vinden dit prachtig. Ik heb het gefilmpt. Maar omdat het hier te lang duurt om up te loaden doe ik dit denk ik als ik thuis ben!! Het is hier echt geweldig!
Wat wel heel irritant is is dat telkens het stroom uit valt. Soms is het een halve dag weg en dan kan je niets. Het is hier best wel warm maar toch schijnt de zon niet. Als je stil zit is het te warm omdat de airco het niet doet maar als je iets gaat doen is het ook te warm. Maar je went er wel aan.
6 juli: Vandaag hebben we met 240 kinderen gedanst op who is the king of the jungle en de macarena. Echt geweldig al die kindjes die dat doen! We gaan binnenkort per klas liedjes aanleren en per klas dansen.
Daar net ben ik even naar de markt gegaan met een paar en er was een moeder die vroeg of ik met haar 2 jarige zoontje wou trouwen. Heel fijn….haha xD
Straks komt er een vrachtwagen met allemaal spullen die we gaan uitzoeken en uitdelen. Dit zijn kleren, schoolspullen etc.

• 07 Juli 2011 - 18:00

Eveline:

Heee....leuk om te lezen wat je allemaal doet daar!
    hier nog ruim 2 weken werken...pffff..!! groetjes van hier, he!! Mams

• 08 Juli 2011 - 15:12

Raf Enzo:

hahah nou chris dan heb je avast de man van je leven gevonden, nu nog ff wachten tot hij volwassen is. ben benieuwd naar je filmpjes! groetjes ons

• 09 Juli 2011 - 21:18

Tab:

echt gaaf! Ik wil er ook bij zijn!